VIDautó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Márkafüggetlen szerviz és Alkatrészáruház

2111 Szada, Dózsa György út 166.

Nyitvatartás: H-P:7h-18h

Munkafelvétel: 06 (30) 907 1325 / 06 (30) 907 1329

Alkatrészértékesítés: 06 (30) 920 2725

Csereautó, Bérautó: 06 (30) 907 1329

Autómentés: 06 (30) 907 1325 / 06 (30) 907 1329

Flotta-kezelés: 06 (30) 907 1329

Hozom-Viszem: 06 (30) 907 1329

SZÉLVÉDŐ

 

A VIDautó GLASS MECHANIX partner 
Nem ritka hogy az üveg azonnal megreped az ütést követõen. Viszont ha szerencsénk volt és a repedés még nem szelte teljesen ketté a szélvédõnket, akkor még mindig van rá esély, hogy megmentsük azt!
Mind három esetben és természetesen a repedéseknél is a legfontosabb a minél elõbbi javítás! Nem csak a tovább repedés kockázata miatt, hanem a sérülés tisztaságának megóvása végett is. Így érdemes a sérülést leragasztani egy cellux vagy szigetelõ szalag darabbal, míg a javításra sor nem kerül, megóvva azt a külsõ behatásoktól (víz, por, ablakmosó folyadék). Ezért van, az hogy a javítások végeredménye függ a felverõdés típusától, és idejétõl mert nem mindegy, hogy egy 1 napos sérülést, vagy egy 1 évest sérülést kell megjavítani. A szélvédõ maga, három rétegbõl áll. A két üvegréteg (belsõ színtelen, külsõ színezett) és közte 1 rétegragasztó, avagy a biztonsági védõfólia van. Ha felcsapódik a kavics a szélvédõre egy nagy csattanást követõen, az üveg és a fólia között egy levegõbuborék keletkezik. Ennek vannak fajtái: Bikaszem, Csillag alakú, kombinált, stb.
Ha már megtörtént a baj és ön eljött hozzánk kezdõdhet is a javítás
Maga a javítás a sérülés bemeneti nyílásának kitakarításával kezdõdik. Egy gyémánttûvel, vagy speciális fúróval, aminek a fúrószára lehet gyémánt, vagy kobalt-crom. Ha nem lett idõben leragasztva a sérülés, akkor szükség van még némi tisztító folyadékra is és egy melegítõ eszközre, amivel eltávolítjuk a felesleges vizet, szennyezõdést amennyire lehetséges. Ezután felhelyezem a konzolt a szélvédõre, a bemeneti nyílásra illesztem az injektort, aminek a tömítése szilikonból van. Majd a sérülés bemeneti nyílásán keresztül, az injektoron át belepréseljük a metaakrillát észter ragasztót köznyelven gyantát. Ezt követõen a készüléket letakarom egy uv szûrû fóliával. Ha a ragasztó már teljesen kitöltötte a sérülést, akkor leveszem az uv szûrû fóliát, ami a napfénytõl volt hivatott védni, és hagyom megszáradni. Ha nincs elegendõ természetes UV fény, akkor egy UV lámpa segítségével gyorsítjuk a folyamatot. Végül kap egy felületi kezelést, amivel lezárjuk a sérülést és síkba hozzuk az üveggel, hogy az ablaktörlõ lapát a késõbbiek folyamán ne akadjon meg és húzzon csíkot miatta. Végezetül kap egy finom polírt ha szükséges.

 

A VIDautó GLASS MECHANIX partner

Nem ritka hogy az üveg azonnal megreped az ütést követõen. Viszont ha szerencsénk volt és a repedés még nem szelte teljesen ketté a szélvédõnket, akkor még mindig van rá esély, hogy megmentsük azt!

Mind három esetben és természetesen a repedéseknél is a legfontosabb a minél elõbbi javítás! Nem csak a tovább repedés kockázata miatt, hanem a sérülés tisztaságának megóvása végett is. Így érdemes a sérülést leragasztani egy cellux vagy szigetelõ szalag darabbal, míg a javításra sor nem kerül, megóvva azt a külsõ behatásoktól (víz, por, ablakmosó folyadék). Ezért van, az hogy a javítások végeredménye függ a felverõdés típusától, és idejétõl mert nem mindegy, hogy egy 1 napos sérülést, vagy egy 1 évest sérülést kell megjavítani. A szélvédõ maga, három rétegbõl áll. A két üvegréteg (belsõ színtelen, külsõ színezett) és közte 1 rétegragasztó, avagy a biztonsági védõfólia van. Ha felcsapódik a kavics a szélvédõre egy nagy csattanást követõen, az üveg és a fólia között egy levegõbuborék keletkezik. Ennek vannak fajtái: Bikaszem, Csillag alakú, kombinált, stb.

Ha már megtörtént a baj és ön eljött hozzánk kezdõdhet is a javítás

Maga a javítás a sérülés bemeneti nyílásának kitakarításával kezdõdik. Egy gyémánttûvel, vagy speciális fúróval, aminek a fúrószára lehet gyémánt, vagy kobalt-crom. Ha nem lett idõben leragasztva a sérülés, akkor szükség van még némi tisztító folyadékra is és egy melegítõ eszközre, amivel eltávolítjuk a felesleges vizet, szennyezõdést amennyire lehetséges. Ezután felhelyezem a konzolt a szélvédõre, a bemeneti nyílásra illesztem az injektort, aminek a tömítése szilikonból van. Majd a sérülés bemeneti nyílásán keresztül, az injektoron át belepréseljük a metaakrillát észter ragasztót köznyelven gyantát. Ezt követõen a készüléket letakarom egy uv szûrû fóliával. Ha a ragasztó már teljesen kitöltötte a sérülést, akkor leveszem az uv szûrû fóliát, ami a napfénytõl volt hivatott védni, és hagyom megszáradni. Ha nincs elegendõ természetes UV fény, akkor egy UV lámpa segítségével gyorsítjuk a folyamatot. Végül kap egy felületi kezelést, amivel lezárjuk a sérülést és síkba hozzuk az üveggel, hogy az ablaktörlõ lapát a késõbbiek folyamán ne akadjon meg és húzzon csíkot miatta. Végezetül kap egy finom polírt ha szükséges.

Copyright © 2013 – VIDauto Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva!

Weboldal készítés és Design: Arteries Studio