Márkafüggetlen szerviz és Alkatrészáruház
2111 Szada, Dózsa György út 166.
Nyitvatartás: H-P:7h-17h
Munkafelvétel: 06 (30) 907 1325 / 06 (30) 907 1329
Alkatrészértékesítés: 06 (30) 920 2725
Csereautó, Bérautó: 06 (30) 907 1329
Autómentés: 06 (30) 907 1325 / 06 (30) 907 1329
Flotta-kezelés: 06 (30) 907 1329
Hozom-Viszem: 06 (30) 907 1329
A fékbetéteknek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ennek ellenére meg kell õrizniük súrlódási értéküket, nem károsodhatnak törés, deformálódás, szakadás, égés és tapadás következtében. Ezért kizárólag kiváló minõségû, különösen hosszú garanciaidõvel rendelkezõ, válogatott márkatermékeket alkalmazunk.
Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, az optimális fékhatás már nem biztosított. Az ebbõl adódó drága javítással járó károk (pl. féktárcsasérülések) elkerülése érdekében szükségessé válik a fékbetétek cseréje
Ahhoz, hogy a mozgó gépjármûvet megállítsuk fékre van szükségünk. Fékezéskor a jármû mozgási (kinetikai) energiáját hõenergiává (termikus) alakul át, ami a szabadba kerül közvetlen hõátadás formájában a féktárcsák és a fékdobok felületérõl. A fékrendszer rendszeres ellenõrzése során, a számítógépes fékmérés során, pontos képet kaphatunk a fékek állapotáról.
Fontosabb alkatrészei: féktárcsa + fékbetét, féknyereg, fékcsövek (fém+gumi), fõfékhenger, fékerõ szabályzó, fékszervó (rásegítõ) és persze a fékpedál. Legtöbbször az úgynevezett kopó alkatrészeket kell cserélni, mint a betétek, pofák, tárcsák és dobok. Újabban a blokkolásgátlók és a kipörgésgátlók, az úgynevezett menetstabilizáló rendszerek tömeges megjelenésénél elõtérbe kerül a csak tárcsafékek alkalmazása.
A fékút hatványozottan nõ a sebesség növekedésénél, amit még a gumik állapota valamint az útviszonyok is befolyásolnak.
A fékfolyadék az idõ során a levegõbõl vizet vesz fel. Így a fékfolyadék forráspontja lecsökken. Pl. egy 3 %-os víztartalom a DOT 4 fékfolyadék forráspontját 260°C-ról kb. 180°C-ra csökkentheti.
A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180°C alá. Erõs igénybevétel, pl. vészfékezés vagy meredek lejtõn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képzõdhetnek. Ezek akadályozhatják a fékerõ átvitelét a fékbetétekre és a fékberendezés teljes mûködésképtelenségéhez vezethetnek. Biztonsági okokból a fékfolyadékot tehát évente ellenõrizni, és szükség szerint cserélni kell.
Fékezés nedves úton 90 km/h sebességnél | |
---|---|
téli gumi | 54 m |
nyári gumi | 58,5 m |
Fékezés havas úton 50 km/h sebességnél | |
---|---|
téli gumi | 35 m |
nyári gumi | 43 m |
Fékút összehasonlítás behavazott úton | |
---|---|
Profilmélység: 6 mm | téli gumi 120 % |
Profilmélység: 4 mm | téli gumi 150 % |
Profilmélység: 2 mm | téli gumi 170 % |
Fékút különbségekFékezés 60 km/h sebességnél téli hõmérsékleteknél | |
---|---|
0°C | téli gumi nyári gumi + 3 m |
-10°C | téli gumi nyári gumi + 7 m |
-20°C | téli gumi nyári gumi + 12 m |
Copyright © 2013 – VIDauto Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva!
Weboldal készítés és Design: Arteries Studio